| 1 2 3 4Znalezionych dokumentów: 20 | |
Data modyfikacji |
Element |
Opis |
Użytkownik |
2020-08-27 10:36:22 |
Jak żyć świadomie i szczęśliwie |
Zapis tymczasowy
Treść (PL): Znajdź w sobie motywację i naucz się z nami dobrych nawyków aby żyć życiem spełnionym i szczęśliwym.
„ JAK ŻYĆ ŚWIADOMIE I SZCZĘŚLIWIE”
„MOTYWACJA JEST TYM CO POZWALA CI ZACZĄĆ. NAWYK JEST TYM CO POZWALA CI WYTRWAĆ”
Jim Ryun
„CZŁOWIEK ŻYJE POŚRÓD SŁÓW. JEŚLI NADA CZEMUŚ NIEWŁAŚCIWĄ NAZWĘ TO SAM ZACZYNA SIĘ TEGO BAĆ.”
OSHO
Zajęcia są podzielone na miesięczne bloki – 4 spotkania w miesiącu po 2-2,5godziny. Każdy blok to oddzielny temat. Jednakże każdy z tematów wiąże się i zazębia z pozostałymi – każdy na siebie wpływa i wszystkie razem tworzą spójną całość.
1. ŚWIADOME ŻYCIE
- Jak zmienić nasze postrzeganie Świata i zawrzeć je w dobrych słowach? Jak przez słowa wyrazić Świat Najlepszy dla NAS?
- Co to jest Świadome Życie?
- Jak żyć Świadomie?
- Po co Żyć Świadomie? Co nam daje Świadome Życie?
- Trudności i przeszkody w Świadomym Życiu.
- Korzyści Świadomego Życia.
- Nasze potrzeby i ich zaspokajanie.
- Zmiany – po co nam zmiany, jaką mamy motywację do podejmowania zmian.
- Świadome podejmowanie decyzji, umiejętność podejmowania właściwych wyborów – umiejętność podejmowania decyzji, jak podejmować świadome decyzje i brać za nie odpowiedzialności.
- Odpowiedzialność za własne czyny i słowa – co się z nią wiąże, dlaczego jest taka trudna.
- Zrzucanie odpowiedzialności za własne życie na niesprzyjające okoliczności, na otoczenie, na innych – dlaczego to robimy i jakie korzyści z tego czerpiemy?
- Podświadomość – co to jest i jak wpływa na nasze życie?
- Świat jako miejsce ciągłej walki i rywalizacji – skąd te przekonania, po co nam one, jak je zmieniać na pozytywy.
- Przyjemności w życiu – ruch, muzyka, przyjemności dla zmysłów – jedzenie, spacer, sport, podróże, kąpiel, masaż itp – po co nam one i jaki mają wpływ na nasze życie.
2. NAWYKI, STEREOTYPY, PRZEKONANIA
- Co to są nawyki, stereotypy, przekonania.
- Po co są nam potrzebne?
- Jak mają wpływają na nasze życie?
- Dobre i złe nawyki, stereotypy i przekonania.
- Jak z nimi pracować, jak je zmieniać?
- Afirmacje – co to są Afirmacje.
- Jak pracować z Afirmacjami .
- Jak skutecznie zmieniać przekonania przy pomocy afirmacji.
3. SAMOOCENA i POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI
- Co to jest Samoocena?
- Co wpływa na naszą samoocenę.
- Niska/wysoka samoocena.
- Samoakceptacja.
- Nasze przekonania o własnej wartości.
- Wpojone nam przekonania o naszej wartości – rodzina, otoczenie, praca, znajomi.
- Wewnętrzny krytyk.
- Szanowanie i brak poszanowania własnej indywidualności – porównywanie się z innymi, umniejszanie siebie, rywalizacja.
- Krytyka – dlaczego jest, po co jest nam potrzebna, jak wpływa na nasze życie.
- Mogę i potrafię a nie mogę, nie umiem, nie potrafię.
- Pewność siebie w relacjach z innymi ludźmi.
- Pewność siebie w realizowaniu własnych marzeń, planów, zamierzeń.
- Pewność siebie w pracy.
- Ukryte w nas osobowości – dziecko, rodzic, krytyk, kierownik, pochlebca – po co nam one? Jak sobie z nimi radzić?
4. SZCZĘŚCIE
- Jak definiujemy szczęście.
- Czym jest dla nas szczęście?
- Nasze przekonania dotycząca szczęścia.
- Czy łatwo być szczęśliwym?
- Czy łatwo żyć szczęśliwie?
- Czy mamy prawy być i żyć szczęśliwie.
- Ograniczenia w byciu i życiu szczęśliwie – co mnie blokuje, czemu nie mogę sobie pozwolić na szczęście?
- Jak żyć szczęśliwie.
- Jak być szczęśliwym.
- Przekonania na temat szczęścia wyniesione z domu, z otoczenia, ze szkoły, z pracy
- Szczęście a huśtawki nastrojów.
5. Zdrowe Życie i odżywianie
- Jaki mamy stosunek do jedzenia?
- Co znaczy zdrowo jeść?
- Samoakceptacja i jej brak – mszczenie się na sobie i kontrola siebie poprzez jedzenie.
- Zaburzenia w odżywianiu – bulimia, anoreksja, nadwaga.
- Dlaczego tyjemy?
- Kiedy i jak jemy – o jakich porach?
- Kiedy podjadamy – co? – dlaczego?
- Dojadanie po dzieciach, dojadanie bo się zmarnuje.
- Jedzenie/brak jedzenia na zły humor, depresję, załamania, skoki nastrojów
- I tak jestem gruba więc już to nie ma znaczenia.
- Dlaczego otyłość przynosi korzyści? – jest mi dobrze, to mój świat, wymówki na wszystko.
- Jedzenie jako ciągła szarpanina – jeść-nie jeść.
- Ćwiczenia – brak motywacji, katowanie się ćwiczeniami, problemy z ćwiczeniem.
- Ubiór – źle wyglądam we wszystkim – wszystko jest zbyt opięte, wszystko wisi jak na wieszaku.
- Co chcemy zmienić i dlaczego? – motywacja!
- Co znaczy dla nas „Zdrowe odżywianie”?
- Z czym kojarzy nam się jedzenie, jaki mamy do niego stosunek.
- Jak było w domu rodzinnym – kto nas karmił, jak nas karmił, co znaczyły dla nas posiłki.
- Jaki stosunek do jedzenia zakodowali nam w podświadomości rodzice?
- „Jadki”/ „niejadki” – wmuszanie jedzenia, brak jedzenia.
- Kto jest odpowiedzialny za zakupy, gotowanie, jakie mamy zwyczaje?
- Jakie mamy zwyczaje żywieniowe – o jakich porach najlepiej jemy – w biegu, spokojnie, przy okazji.
- Gdzie jemy? – w pracy, na mieście, w domu, u rodziców – jaki to ma na nas wpływ.
- Jak jemy – szybko, powoli.
- Nasze przekonania na temat diet, zdrowego odżywiania – jaki mamy do nich stosunek, ile one dla nas znaczą?
- Przekonania – uda się, nie uda, dam radę, nie dam rady.
- Błędy w odchudzaniu i „zdrowym odżywianiu” – błędy, które mszczą się latami – złe diety, złe nawyki - niedobory w organizmie witamin, składników mineralnych, wpływ na metabolizm, na wygląd skóry, zaburzenia zdrowotne
6. ZWIĄZKI, RODZINA, MIŁOŚĆ
- Jak żyć w dobrym i spełnionym związku?
- Przekonania na temat związków, rodziny, miłości wyniesione z domu.
- Wzorce – rodzina, otoczenie, szkoła, praca, znajomi.
- Przekonania i stereotypy dotyczące związków i miłości.
- Walka/uległość w związkach.
- Bycie katem/ofiarą w związku.
- Wibracje przyciągania partnera/partnerki.
- Szacunek w związku, rodzinie.
- Rodzina – „obowiązki” i „przywileje”, podziały.
- Co to jest miłość- jak się wyraża, jakie mamy na jej temat opinie i przekonania.
- Miłość do siebie – dobra czy zła? , narcyzm.
- Miłość i szacunek do siebie.
- Miłość bezwarunkowa.
7. DZIECI/WNUKI
- Nasze przekonania dotyczące dzieci i wychowywania dzieci.
- Jak podejść do wychowywania – czy kary i nagrody mają sens.
- Jedzenie – jak karmić dzieci, co jest dla nich dobre, jakie nawyki im „zaszczepić”.
- Żłobek, przedszkole, szkoła – choroby, oceny, stres.
- Dziadkowie – konflikt pokoleń, ja wiem lepiej, to moje dzieci, nie wtrącaj się , jesteście niewdzięczni.
8. PIENIĄDZE, PRACA i DOBROBYT MATERIALNY
- Czuć się bogatym nie oznacza być bogatym – co można przez to rozumieć, dlaczego tak jest.
- Pieniądze jako energia.
- Dlaczego nie ma pieniędzy.
- Stereotypy i przekonania dotyczące pieniędzy i zarabiania.
- Rodzina – jaki stosunek do pieniędzy wynieśliśmy z domu.
- Co lubimy robić, co nam sprawia przyjemność.
- Pieniądze a szczęście.
- Pieniądze – środek do celu.
- Pieniądze jako jedyna forma bogactwa.
- Bogactwo przejawiane w różnych formach – miłość, zdrowie, szczęście.
9. STRES, LĘK
- Co to jest stres, kiedy występuje?
- Dlaczego odczuwamy stres?
- Po co jest nam potrzebny stres?
- Jak radzić sobie ze stresem – różne metody i sposoby.
- Co to jest lęk?
- Kiedy odczuwamy lęk?
- Po co nam lęk w życiu?
- Jak wyrażamy lęk- agresja, obrona, ucieczka od tu i teraz, od przyszłości, od przeszłości.
- Lęk jako determinant naszego zachowania.
10. TEMATY DOWOLNE
- Pytania do przerobionego materiału.
- Powtórzenie najważniejszych kwestii.
- Jak zdobyta wiedza wpłynęła na nasze życie, przekonania, nawyki.
- Jakie wnioski wysunęliśmy obserwując własne życie – jak to na nie wpłynęło.
- Czy udało nam się coś zmienić?
ZAKOŃCZENIE – TWORZENIE MAPY MARZEŃ J
Opłaty i kategoria wiekowa: DOROŚLI 80 zł/ m-c, 1 x tyg.
Kiedy: wtorki 18:00-21:00
Instruktor:
Małgorzata Zacharewicz
|
Karolina Horoszkiewicz |
2020-08-27 10:35:06 |
Jak żyć świadomie i szczęśliwie |
Zapis tymczasowy
Treść (PL): Znajdź w sobie motywację i naucz się z nami dobrych nawyków aby żyć życiem spełnionym i szczęśliwym.
„ JAK ŻYĆ ŚWIADOMIE I SZCZĘŚLIWIE”
„MOTYWACJA JEST TYM CO POZWALA CI ZACZĄĆ. NAWYK JEST TYM CO POZWALA CI WYTRWAĆ”
Jim Ryun
„CZŁOWIEK ŻYJE POŚRÓD SŁÓW. JEŚLI NADA CZEMUŚ NIEWŁAŚCIWĄ NAZWĘ TO SAM ZACZYNA SIĘ TEGO BAĆ.”
OSHO
Zajęcia są podzielone na miesięczne bloki – 4 spotkania w miesiącu po 2-2,5godziny. Każdy blok to oddzielny temat. Jednakże każdy z tematów wiąże się i zazębia z pozostałymi – każdy na siebie wpływa i wszystkie razem tworzą spójną całość.
1. ŚWIADOME ŻYCIE
- Jak zmienić nasze postrzeganie Świata i zawrzeć je w dobrych słowach? Jak przez słowa wyrazić Świat Najlepszy dla NAS?
- Co to jest Świadome Życie?
- Jak żyć Świadomie?
- Po co Żyć Świadomie? Co nam daje Świadome Życie?
- Trudności i przeszkody w Świadomym Życiu.
- Korzyści Świadomego Życia.
- Nasze potrzeby i ich zaspokajanie.
- Zmiany – po co nam zmiany, jaką mamy motywację do podejmowania zmian.
- Świadome podejmowanie decyzji, umiejętność podejmowania właściwych wyborów – umiejętność podejmowania decyzji, jak podejmować świadome decyzje i brać za nie odpowiedzialności.
- Odpowiedzialność za własne czyny i słowa – co się z nią wiąże, dlaczego jest taka trudna.
- Zrzucanie odpowiedzialności za własne życie na niesprzyjające okoliczności, na otoczenie, na innych – dlaczego to robimy i jakie korzyści z tego czerpiemy?
- Podświadomość – co to jest i jak wpływa na nasze życie?
- Świat jako miejsce ciągłej walki i rywalizacji – skąd te przekonania, po co nam one, jak je zmieniać na pozytywy.
- Przyjemności w życiu – ruch, muzyka, przyjemności dla zmysłów – jedzenie, spacer, sport, podróże, kąpiel, masaż itp – po co nam one i jaki mają wpływ na nasze życie.
2. NAWYKI, STEREOTYPY, PRZEKONANIA
- Co to są nawyki, stereotypy, przekonania.
- Po co są nam potrzebne?
- Jak mają wpływają na nasze życie?
- Dobre i złe nawyki, stereotypy i przekonania.
- Jak z nimi pracować, jak je zmieniać?
- Afirmacje – co to są Afirmacje.
- Jak pracować z Afirmacjami .
- Jak skutecznie zmieniać przekonania przy pomocy afirmacji.
3. SAMOOCENA i POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI
- Co to jest Samoocena?
- Co wpływa na naszą samoocenę.
- Niska/wysoka samoocena.
- Samoakceptacja.
- Nasze przekonania o własnej wartości.
- Wpojone nam przekonania o naszej wartości – rodzina, otoczenie, praca, znajomi.
- Wewnętrzny krytyk.
- Szanowanie i brak poszanowania własnej indywidualności – porównywanie się z innymi, umniejszanie siebie, rywalizacja.
- Krytyka – dlaczego jest, po co jest nam potrzebna, jak wpływa na nasze życie.
- Mogę i potrafię a nie mogę, nie umiem, nie potrafię.
- Pewność siebie w relacjach z innymi ludźmi.
- Pewność siebie w realizowaniu własnych marzeń, planów, zamierzeń.
- Pewność siebie w pracy.
- Ukryte w nas osobowości – dziecko, rodzic, krytyk, kierownik, pochlebca – po co nam one? Jak sobie z nimi radzić?
4. SZCZĘŚCIE
- Jak definiujemy szczęście.
- Czym jest dla nas szczęście?
- Nasze przekonania dotycząca szczęścia.
- Czy łatwo być szczęśliwym?
- Czy łatwo żyć szczęśliwie?
- Czy mamy prawy być i żyć szczęśliwie.
- Ograniczenia w byciu i życiu szczęśliwie – co mnie blokuje, czemu nie mogę sobie pozwolić na szczęście?
- Jak żyć szczęśliwie.
- Jak być szczęśliwym.
- Przekonania na temat szczęścia wyniesione z domu, z otoczenia, ze szkoły, z pracy
- Szczęście a huśtawki nastrojów.
5. Zdrowe Życie i odżywianie
- Jaki mamy stosunek do jedzenia?
- Co znaczy zdrowo jeść?
- Samoakceptacja i jej brak – mszczenie się na sobie i kontrola siebie poprzez jedzenie.
- Zaburzenia w odżywianiu – bulimia, anoreksja, nadwaga.
- Dlaczego tyjemy?
- Kiedy i jak jemy – o jakich porach?
- Kiedy podjadamy – co? – dlaczego?
- Dojadanie po dzieciach, dojadanie bo się zmarnuje.
- Jedzenie/brak jedzenia na zły humor, depresję, załamania, skoki nastrojów
- I tak jestem gruba więc już to nie ma znaczenia.
- Dlaczego otyłość przynosi korzyści? – jest mi dobrze, to mój świat, wymówki na wszystko.
- Jedzenie jako ciągła szarpanina – jeść-nie jeść.
- Ćwiczenia – brak motywacji, katowanie się ćwiczeniami, problemy z ćwiczeniem.
- Ubiór – źle wyglądam we wszystkim – wszystko jest zbyt opięte, wszystko wisi jak na wieszaku.
- Co chcemy zmienić i dlaczego? – motywacja!
- Co znaczy dla nas „Zdrowe odżywianie”?
- Z czym kojarzy nam się jedzenie, jaki mamy do niego stosunek.
- Jak było w domu rodzinnym – kto nas karmił, jak nas karmił, co znaczyły dla nas posiłki.
- Jaki stosunek do jedzenia zakodowali nam w podświadomości rodzice?
- „Jadki”/ „niejadki” – wmuszanie jedzenia, brak jedzenia.
- Kto jest odpowiedzialny za zakupy, gotowanie, jakie mamy zwyczaje?
- Jakie mamy zwyczaje żywieniowe – o jakich porach najlepiej jemy – w biegu, spokojnie, przy okazji.
- Gdzie jemy? – w pracy, na mieście, w domu, u rodziców – jaki to ma na nas wpływ.
- Jak jemy – szybko, powoli.
- Nasze przekonania na temat diet, zdrowego odżywiania – jaki mamy do nich stosunek, ile one dla nas znaczą?
- Przekonania – uda się, nie uda, dam radę, nie dam rady.
- Błędy w odchudzaniu i „zdrowym odżywianiu” – błędy, które mszczą się latami – złe diety, złe nawyki - niedobory w organizmie witamin, składników mineralnych, wpływ na metabolizm, na wygląd skóry, zaburzenia zdrowotne
6. ZWIĄZKI, RODZINA, MIŁOŚĆ
- Jak żyć w dobrym i spełnionym związku?
- Przekonania na temat związków, rodziny, miłości wyniesione z domu.
- Wzorce – rodzina, otoczenie, szkoła, praca, znajomi.
- Przekonania i stereotypy dotyczące związków i miłości.
- Walka/uległość w związkach.
- Bycie katem/ofiarą w związku.
- Wibracje przyciągania partnera/partnerki.
- Szacunek w związku, rodzinie.
- Rodzina – „obowiązki” i „przywileje”, podziały.
- Co to jest miłość- jak się wyraża, jakie mamy na jej temat opinie i przekonania.
- Miłość do siebie – dobra czy zła? , narcyzm.
- Miłość i szacunek do siebie.
- Miłość bezwarunkowa.
7. DZIECI/WNUKI
- Nasze przekonania dotyczące dzieci i wychowywania dzieci.
- Jak podejść do wychowywania – czy kary i nagrody mają sens.
- Jedzenie – jak karmić dzieci, co jest dla nich dobre, jakie nawyki im „zaszczepić”.
- Żłobek, przedszkole, szkoła – choroby, oceny, stres.
- Dziadkowie – konflikt pokoleń, ja wiem lepiej, to moje dzieci, nie wtrącaj się , jesteście niewdzięczni.
8. PIENIĄDZE, PRACA i DOBROBYT MATERIALNY
- Czuć się bogatym nie oznacza być bogatym – co można przez to rozumieć, dlaczego tak jest.
- Pieniądze jako energia.
- Dlaczego nie ma pieniędzy.
- Stereotypy i przekonania dotyczące pieniędzy i zarabiania.
- Rodzina – jaki stosunek do pieniędzy wynieśliśmy z domu.
- Co lubimy robić, co nam sprawia przyjemność.
- Pieniądze a szczęście.
- Pieniądze – środek do celu.
- Pieniądze jako jedyna forma bogactwa.
- Bogactwo przejawiane w różnych formach – miłość, zdrowie, szczęście.
9. STRES, LĘK
- Co to jest stres, kiedy występuje?
- Dlaczego odczuwamy stres?
- Po co jest nam potrzebny stres?
- Jak radzić sobie ze stresem – różne metody i sposoby.
- Co to jest lęk?
- Kiedy odczuwamy lęk?
- Po co nam lęk w życiu?
- Jak wyrażamy lęk- agresja, obrona, ucieczka od tu i teraz, od przyszłości, od przeszłości.
- Lęk jako determinant naszego zachowania.
10. TEMATY DOWOLNE
- Pytania do przerobionego materiału.
- Powtórzenie najważniejszych kwestii.
- Jak zdobyta wiedza wpłynęła na nasze życie, przekonania, nawyki.
- Jakie wnioski wysunęliśmy obserwując własne życie – jak to na nie wpłynęło.
- Czy udało nam się coś zmienić?
ZAKOŃCZENIE – TWORZENIE MAPY MARZEŃ J
Opłaty i kategoria wiekowa: DOROŚLI 80 zł/ m-c, 1 x tyg.
Kiedy: wtorki 18:00-21:00
Instruktor:
Małgorzata Zacharewicz
|
Karolina Horoszkiewicz |
2020-08-27 10:34:33 |
Jak żyć świadomie i szczęśliwie |
Zapis tymczasowy
Treść (PL): Znajdź w sobie motywację i naucz się z nami dobrych nawyków aby żyć życiem spełnionym i szczęśliwym.
„ JAK ŻYĆ ŚWIADOMIE I SZCZĘŚLIWIE”
„MOTYWACJA JEST TYM CO POZWALA CI ZACZĄĆ. NAWYK JEST TYM CO POZWALA CI WYTRWAĆ”
Jim Ryun
Zajęcia są podzielone na miesięczne bloki – 4 spotkania w miesiącu po 2-2,5godziny. Każdy blok to oddzielny temat. Jednakże każdy z tematów wiąże się i zazębia z pozostałymi – każdy na siebie wpływa i wszystkie razem tworzą spójną całość.
„CZŁOWIEK ŻYJE POŚRÓD SŁÓW. JEŚLI NADA CZEMUŚ NIEWŁAŚCIWĄ NAZWĘ TO SAM ZACZYNA SIĘ TEGO BAĆ.”
OSHO
1. ŚWIADOME ŻYCIE
- Jak zmienić nasze postrzeganie Świata i zawrzeć je w dobrych słowach? Jak przez słowa wyrazić Świat Najlepszy dla NAS?
- Co to jest Świadome Życie?
- Jak żyć Świadomie?
- Po co Żyć Świadomie? Co nam daje Świadome Życie?
- Trudności i przeszkody w Świadomym Życiu.
- Korzyści Świadomego Życia.
- Nasze potrzeby i ich zaspokajanie.
- Zmiany – po co nam zmiany, jaką mamy motywację do podejmowania zmian.
- Świadome podejmowanie decyzji, umiejętność podejmowania właściwych wyborów – umiejętność podejmowania decyzji, jak podejmować świadome decyzje i brać za nie odpowiedzialności.
- Odpowiedzialność za własne czyny i słowa – co się z nią wiąże, dlaczego jest taka trudna.
- Zrzucanie odpowiedzialności za własne życie na niesprzyjające okoliczności, na otoczenie, na innych – dlaczego to robimy i jakie korzyści z tego czerpiemy?
- Podświadomość – co to jest i jak wpływa na nasze życie?
- Świat jako miejsce ciągłej walki i rywalizacji – skąd te przekonania, po co nam one, jak je zmieniać na pozytywy.
- Przyjemności w życiu – ruch, muzyka, przyjemności dla zmysłów – jedzenie, spacer, sport, podróże, kąpiel, masaż itp – po co nam one i jaki mają wpływ na nasze życie.
2. NAWYKI, STEREOTYPY, PRZEKONANIA
- Co to są nawyki, stereotypy, przekonania.
- Po co są nam potrzebne?
- Jak mają wpływają na nasze życie?
- Dobre i złe nawyki, stereotypy i przekonania.
- Jak z nimi pracować, jak je zmieniać?
- Afirmacje – co to są Afirmacje.
- Jak pracować z Afirmacjami .
- Jak skutecznie zmieniać przekonania przy pomocy afirmacji.
3. SAMOOCENA i POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI
- Co to jest Samoocena?
- Co wpływa na naszą samoocenę.
- Niska/wysoka samoocena.
- Samoakceptacja.
- Nasze przekonania o własnej wartości.
- Wpojone nam przekonania o naszej wartości – rodzina, otoczenie, praca, znajomi.
- Wewnętrzny krytyk.
- Szanowanie i brak poszanowania własnej indywidualności – porównywanie się z innymi, umniejszanie siebie, rywalizacja.
- Krytyka – dlaczego jest, po co jest nam potrzebna, jak wpływa na nasze życie.
- Mogę i potrafię a nie mogę, nie umiem, nie potrafię.
- Pewność siebie w relacjach z innymi ludźmi.
- Pewność siebie w realizowaniu własnych marzeń, planów, zamierzeń.
- Pewność siebie w pracy.
- Ukryte w nas osobowości – dziecko, rodzic, krytyk, kierownik, pochlebca – po co nam one? Jak sobie z nimi radzić?
4. SZCZĘŚCIE
- Jak definiujemy szczęście.
- Czym jest dla nas szczęście?
- Nasze przekonania dotycząca szczęścia.
- Czy łatwo być szczęśliwym?
- Czy łatwo żyć szczęśliwie?
- Czy mamy prawy być i żyć szczęśliwie.
- Ograniczenia w byciu i życiu szczęśliwie – co mnie blokuje, czemu nie mogę sobie pozwolić na szczęście?
- Jak żyć szczęśliwie.
- Jak być szczęśliwym.
- Przekonania na temat szczęścia wyniesione z domu, z otoczenia, ze szkoły, z pracy
- Szczęście a huśtawki nastrojów.
5. Zdrowe Życie i odżywianie
- Jaki mamy stosunek do jedzenia?
- Co znaczy zdrowo jeść?
- Samoakceptacja i jej brak – mszczenie się na sobie i kontrola siebie poprzez jedzenie.
- Zaburzenia w odżywianiu – bulimia, anoreksja, nadwaga.
- Dlaczego tyjemy?
- Kiedy i jak jemy – o jakich porach?
- Kiedy podjadamy – co? – dlaczego?
- Dojadanie po dzieciach, dojadanie bo się zmarnuje.
- Jedzenie/brak jedzenia na zły humor, depresję, załamania, skoki nastrojów
- I tak jestem gruba więc już to nie ma znaczenia.
- Dlaczego otyłość przynosi korzyści? – jest mi dobrze, to mój świat, wymówki na wszystko.
- Jedzenie jako ciągła szarpanina – jeść-nie jeść.
- Ćwiczenia – brak motywacji, katowanie się ćwiczeniami, problemy z ćwiczeniem.
- Ubiór – źle wyglądam we wszystkim – wszystko jest zbyt opięte, wszystko wisi jak na wieszaku.
- Co chcemy zmienić i dlaczego? – motywacja!
- Co znaczy dla nas „Zdrowe odżywianie”?
- Z czym kojarzy nam się jedzenie, jaki mamy do niego stosunek.
- Jak było w domu rodzinnym – kto nas karmił, jak nas karmił, co znaczyły dla nas posiłki.
- Jaki stosunek do jedzenia zakodowali nam w podświadomości rodzice?
- „Jadki”/ „niejadki” – wmuszanie jedzenia, brak jedzenia.
- Kto jest odpowiedzialny za zakupy, gotowanie, jakie mamy zwyczaje?
- Jakie mamy zwyczaje żywieniowe – o jakich porach najlepiej jemy – w biegu, spokojnie, przy okazji.
- Gdzie jemy? – w pracy, na mieście, w domu, u rodziców – jaki to ma na nas wpływ.
- Jak jemy – szybko, powoli.
- Nasze przekonania na temat diet, zdrowego odżywiania – jaki mamy do nich stosunek, ile one dla nas znaczą?
- Przekonania – uda się, nie uda, dam radę, nie dam rady.
- Błędy w odchudzaniu i „zdrowym odżywianiu” – błędy, które mszczą się latami – złe diety, złe nawyki - niedobory w organizmie witamin, składników mineralnych, wpływ na metabolizm, na wygląd skóry, zaburzenia zdrowotne
6. ZWIĄZKI, RODZINA, MIŁOŚĆ
- Jak żyć w dobrym i spełnionym związku?
- Przekonania na temat związków, rodziny, miłości wyniesione z domu.
- Wzorce – rodzina, otoczenie, szkoła, praca, znajomi.
- Przekonania i stereotypy dotyczące związków i miłości.
- Walka/uległość w związkach.
- Bycie katem/ofiarą w związku.
- Wibracje przyciągania partnera/partnerki.
- Szacunek w związku, rodzinie.
- Rodzina – „obowiązki” i „przywileje”, podziały.
- Co to jest miłość- jak się wyraża, jakie mamy na jej temat opinie i przekonania.
- Miłość do siebie – dobra czy zła? , narcyzm.
- Miłość i szacunek do siebie.
- Miłość bezwarunkowa.
7. DZIECI/WNUKI
- Nasze przekonania dotyczące dzieci i wychowywania dzieci.
- Jak podejść do wychowywania – czy kary i nagrody mają sens.
- Jedzenie – jak karmić dzieci, co jest dla nich dobre, jakie nawyki im „zaszczepić”.
- Żłobek, przedszkole, szkoła – choroby, oceny, stres.
- Dziadkowie – konflikt pokoleń, ja wiem lepiej, to moje dzieci, nie wtrącaj się , jesteście niewdzięczni.
8. PIENIĄDZE, PRACA i DOBROBYT MATERIALNY
- Czuć się bogatym nie oznacza być bogatym – co można przez to rozumieć, dlaczego tak jest.
- Pieniądze jako energia.
- Dlaczego nie ma pieniędzy.
- Stereotypy i przekonania dotyczące pieniędzy i zarabiania.
- Rodzina – jaki stosunek do pieniędzy wynieśliśmy z domu.
- Co lubimy robić, co nam sprawia przyjemność.
- Pieniądze a szczęście.
- Pieniądze – środek do celu.
- Pieniądze jako jedyna forma bogactwa.
- Bogactwo przejawiane w różnych formach – miłość, zdrowie, szczęście.
9. STRES, LĘK
- Co to jest stres, kiedy występuje?
- Dlaczego odczuwamy stres?
- Po co jest nam potrzebny stres?
- Jak radzić sobie ze stresem – różne metody i sposoby.
- Co to jest lęk?
- Kiedy odczuwamy lęk?
- Po co nam lęk w życiu?
- Jak wyrażamy lęk- agresja, obrona, ucieczka od tu i teraz, od przyszłości, od przeszłości.
- Lęk jako determinant naszego zachowania.
10. TEMATY DOWOLNE
- Pytania do przerobionego materiału.
- Powtórzenie najważniejszych kwestii.
- Jak zdobyta wiedza wpłynęła na nasze życie, przekonania, nawyki.
- Jakie wnioski wysunęliśmy obserwując własne życie – jak to na nie wpłynęło.
- Czy udało nam się coś zmienić?
ZAKOŃCZENIE – TWORZENIE MAPY MARZEŃ J
Opłaty i kategoria wiekowa: DOROŚLI 80 zł/ m-c, 1 x tyg.
Kiedy: wtorki 18:00-21:00
Instruktor:
Małgorzata Zacharewicz
|
Karolina Horoszkiewicz |
2020-08-27 10:32:46 |
Jak żyć świadomie i szczęśliwie |
Zapis tymczasowy
Tytuł (PL): Jak żyć świadomie i szczęśliwie
Treść (PL): Znajdź w sobie motywację i naucz się z nami dobrych nawyków aby żyć życiem spełnionym i szczęśliwym.
„ JAK ŻYĆ ŚWIADOMIE I SZCZĘŚLIWIE”
„MOTYWACJA JEST TYM CO POZWALA CI ZACZĄĆ. NAWYK JEST TYM CO POZWALA CI WYTRWAĆ”
Jim Ryun
ZNAJDŹ W SOBIE MOTYWACJĘ I NAUCZ SIĘ Z NAMI DOBRYCH NAWYKÓW ABY ŻYĆ ŻYCIEM SZCZĘŚLIWYM I SPEŁNIONYM!!
Zajęcia są podzielone na miesięczne bloki – 4 spotkania w miesiącu po 2-2,5godziny. Każdy blok to oddzielny temat. Jednakże każdy z tematów wiąże się i zazębia z pozostałymi – każdy na siebie wpływa i wszystkie razem tworzą spójną całość.
„CZŁOWIEK ŻYJE POŚRÓD SŁÓW. JEŚLI NADA CZEMUŚ NIEWŁAŚCIWĄ NAZWĘ TO SAM ZACZYNA SIĘ TEGO BAĆ.” OSHO
- 1. ŚWIADOME ŻYCIE
- Jak zmienić nasze postrzeganie Świata i zawrzeć je w dobrych słowach? Jak przez słowa wyrazić Świat Najlepszy dla NAS?
- Co to jest Świadome Życie?
- Jak żyć Świadomie?
- Po co Żyć Świadomie? Co nam daje Świadome Życie?
- Trudności i przeszkody w Świadomym Życiu.
- Korzyści Świadomego Życia.
- Nasze potrzeby i ich zaspokajanie.
- Zmiany – po co nam zmiany, jaką mamy motywację do podejmowania zmian.
- Świadome podejmowanie decyzji, umiejętność podejmowania właściwych wyborów – umiejętność podejmowania decyzji, jak podejmować świadome decyzje i brać za nie odpowiedzialności.
- Odpowiedzialność za własne czyny i słowa – co się z nią wiąże, dlaczego jest taka trudna.
- Zrzucanie odpowiedzialności za własne życie na niesprzyjające okoliczności, na otoczenie, na innych – dlaczego to robimy i jakie korzyści z tego czerpiemy?
- Podświadomość – co to jest i jak wpływa na nasze życie?
- Świat jako miejsce ciągłej walki i rywalizacji – skąd te przekonania, po co nam one, jak je zmieniać na pozytywy.
- Przyjemności w życiu – ruch, muzyka, przyjemności dla zmysłów – jedzenie, spacer, sport, podróże, kąpiel, masaż itp – po co nam one i jaki mają wpływ na nasze życie.
- 2. NAWYKI, STEREOTYPY, PRZEKONANIA
- Co to są nawyki, stereotypy, przekonania.
- Po co są nam potrzebne?
- Jak mają wpływają na nasze życie?
- Dobre i złe nawyki, stereotypy i przekonania.
- Jak z nimi pracować, jak je zmieniać?
- Afirmacje – co to są Afirmacje.
- Jak pracować z Afirmacjami .
- Jak skutecznie zmieniać przekonania przy pomocy afirmacji.
- 3. SAMOOCENA i POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI
- Co to jest Samoocena?
- Co wpływa na naszą samoocenę.
- Niska/wysoka samoocena.
- Samoakceptacja.
- Nasze przekonania o własnej wartości.
- Wpojone nam przekonania o naszej wartości – rodzina, otoczenie, praca, znajomi.
- Wewnętrzny krytyk.
- Szanowanie i brak poszanowania własnej indywidualności – porównywanie się z innymi, umniejszanie siebie, rywalizacja.
- Krytyka – dlaczego jest, po co jest nam potrzebna, jak wpływa na nasze życie.
- Mogę i potrafię a nie mogę, nie umiem, nie potrafię.
- Pewność siebie w relacjach z innymi ludźmi.
- Pewność siebie w realizowaniu własnych marzeń, planów, zamierzeń.
- Pewność siebie w pracy.
- Ukryte w nas osobowości – dziecko, rodzic, krytyk, kierownik, pochlebca – po co nam one? Jak sobie z nimi radzić?
- 4. SZCZĘŚCIE
- Jak definiujemy szczęście.
- Czym jest dla nas szczęście?
- Nasze przekonania dotycząca szczęścia.
- Czy łatwo być szczęśliwym?
- Czy łatwo żyć szczęśliwie?
- Czy mamy prawy być i żyć szczęśliwie.
- Ograniczenia w byciu i życiu szczęśliwie – co mnie blokuje, czemu nie mogę sobie pozwolić na szczęście?
- Jak żyć szczęśliwie.
- Jak być szczęśliwym.
- Przekonania na temat szczęścia wyniesione z domu, z otoczenia, ze szkoły, z pracy
- Szczęście a huśtawki nastrojów.
- 5. Zdrowe Życie i odżywianie
- Jaki mamy stosunek do jedzenia?
- Co znaczy zdrowo jeść?
- Samoakceptacja i jej brak – mszczenie się na sobie i kontrola siebie poprzez jedzenie.
- Zaburzenia w odżywianiu – bulimia, anoreksja, nadwaga.
- Dlaczego tyjemy?
- Kiedy i jak jemy – o jakich porach?
- Kiedy podjadamy – co? – dlaczego?
- Dojadanie po dzieciach, dojadanie bo się zmarnuje.
- Jedzenie/brak jedzenia na zły humor, depresję, załamania, skoki nastrojów
- I tak jestem gruba więc już to nie ma znaczenia.
- Dlaczego otyłość przynosi korzyści? – jest mi dobrze, to mój świat, wymówki na wszystko.
- Jedzenie jako ciągła szarpanina – jeść-nie jeść.
- Ćwiczenia – brak motywacji, katowanie się ćwiczeniami, problemy z ćwiczeniem.
- Ubiór – źle wyglądam we wszystkim – wszystko jest zbyt opięte, wszystko wisi jak na wieszaku.
- Co chcemy zmienić i dlaczego? – motywacja!
- Co znaczy dla nas „Zdrowe odżywianie”?
- Z czym kojarzy nam się jedzenie, jaki mamy do niego stosunek.
- Jak było w domu rodzinnym – kto nas karmił, jak nas karmił, co znaczyły dla nas posiłki.
- Jaki stosunek do jedzenia zakodowali nam w podświadomości rodzice?
- „Jadki”/ „niejadki” – wmuszanie jedzenia, brak jedzenia.
- Kto jest odpowiedzialny za zakupy, gotowanie, jakie mamy zwyczaje?
- Jakie mamy zwyczaje żywieniowe – o jakich porach najlepiej jemy – w biegu, spokojnie, przy okazji.
- Gdzie jemy? – w pracy, na mieście, w domu, u rodziców – jaki to ma na nas wpływ.
- Jak jemy – szybko, powoli.
- Nasze przekonania na temat diet, zdrowego odżywiania – jaki mamy do nich stosunek, ile one dla nas znaczą?
- Przekonania – uda się, nie uda, dam radę, nie dam rady.
- Błędy w odchudzaniu i „zdrowym odżywianiu” – błędy, które mszczą się latami – złe diety, złe nawyki - niedobory w organizmie witamin, składników mineralnych, wpływ na metabolizm, na wygląd skóry, zaburzenia zdrowotne
- 6. ZWIĄZKI, RODZINA, MIŁOŚĆ
- Jak żyć w dobrym i spełnionym związku?
- Przekonania na temat związków, rodziny, miłości wyniesione z domu.
- Wzorce – rodzina, otoczenie, szkoła, praca, znajomi.
- Przekonania i stereotypy dotyczące związków i miłości.
- Walka/uległość w związkach.
- Bycie katem/ofiarą w związku.
- Wibracje przyciągania partnera/partnerki.
- Szacunek w związku, rodzinie.
- Rodzina – „obowiązki” i „przywileje”, podziały.
- Co to jest miłość- jak się wyraża, jakie mamy na jej temat opinie i przekonania.
- Miłość do siebie – dobra czy zła? , narcyzm.
- Miłość i szacunek do siebie.
- Miłość bezwarunkowa.
- 7. DZIECI/WNUKI
- Nasze przekonania dotyczące dzieci i wychowywania dzieci.
- Jak podejść do wychowywania – czy kary i nagrody mają sens.
- Jedzenie – jak karmić dzieci, co jest dla nich dobre, jakie nawyki im „zaszczepić”.
- Żłobek, przedszkole, szkoła – choroby, oceny, stres.
- Dziadkowie – konflikt pokoleń, ja wiem lepiej, to moje dzieci, nie wtrącaj się , jesteście niewdzięczni.
- 8. PIENIĄDZE, PRACA i DOBROBYT MATERIALNY
- Czuć się bogatym nie oznacza być bogatym – co można przez to rozumieć, dlaczego tak jest.
- Pieniądze jako energia.
- Dlaczego nie ma pieniędzy.
- Stereotypy i przekonania dotyczące pieniędzy i zarabiania.
- Rodzina – jaki stosunek do pieniędzy wynieśliśmy z domu.
- Co lubimy robić, co nam sprawia przyjemność.
- Pieniądze a szczęście.
- Pieniądze – środek do celu.
- Pieniądze jako jedyna forma bogactwa.
- Bogactwo przejawiane w różnych formach – miłość, zdrowie, szczęście.
- 9. STRES, LĘK
- Co to jest stres, kiedy występuje?
- Dlaczego odczuwamy stres?
- Po co jest nam potrzebny stres?
- Jak radzić sobie ze stresem – różne metody i sposoby.
- Co to jest lęk?
- Kiedy odczuwamy lęk?
- Po co nam lęk w życiu?
- Jak wyrażamy lęk- agresja, obrona, ucieczka od tu i teraz, od przyszłości, od przeszłości.
- Lęk jako determinant naszego zachowania.
- 10. TEMATY DOWOLNE
- Pytania do przerobionego materiału.
- Powtórzenie najważniejszych kwestii.
- Jak zdobyta wiedza wpłynęła na nasze życie, przekonania, nawyki.
- Jakie wnioski wysunęliśmy obserwując własne życie – jak to na nie wpłynęło.
- Czy udało nam się coś zmienić?
ZAKOŃCZENIE – TWORZENIE MAPY MARZEŃ J
Opłaty i kategoria wiekowa: DOROŚLI 80 zł/ m-c, 1 x tyg.
Kiedy: wtorki 18:00-21:00
Instruktor:
Małgorzata Zacharewicz
|
Karolina Horoszkiewicz |
2020-08-21 14:24:55 |
Jak żyć świadomie |
Publikacja |
Praktykuj w Kulturze |
2020-08-21 14:24:36 |
Jak żyć świadomie |
Zapis tymczasowy
Treść (PL): Znajdź w sobie motywację i naucz się z nami dobrych nawyków aby żyć życiem spełnionym i szczęśliwym.
Opłaty i kategoria wiekowa: DOROŚLI 80 zł/ m-c, 1 x tyg.
Kiedy: wtorki 18:00-21:00
Zajawka (PL): Znajdź w sobie motywację i naucz się z nami dobrych nawyków aby żyć życiem spełnionym i szczęśliwym.
Opłaty i kategoria wiekowa: DOROŚLI 20 zł za zajęcia raz w miesiącu.
Kiedy:wtorki 18:00-21:00
|
Praktykuj w Kulturze |
| 1 2 3 4Znalezionych dokumentów: 20 | |
|
|