Data modyfikacji | Element | Opis | Użytkownik |
---|---|---|---|
2023-07-23 16:38:38 | Bity, bajty i micro:bity | Skasowanie | Michał Dudek |
2021-08-10 14:19:29 | Bity, bajty i micro:bity | Publikacja | Karolina Horoszkiewicz |
2021-08-10 14:19:24 | Bity, bajty i micro:bity | Zapis tymczasowy
Treść (PL): Prowadzone zajęcia mają na celu rozwijanie zainteresowania aktywnego wykorzystania technologii, a także rozumienia otaczającego nas cyfrowego świata. Głównym środowiskiem wykorzystywanym na zajęciach będzie edukacyjna platforma BBC Micro:Bit (www.microbit.org) z wykorzystaniem dedykowanych rozszerzeń i elektroniki. Wszystkie propozycje zajęć realizowane będą według założeń edukacji STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts i Mathemiatics). Metoda STEAM zakłada interdyscyplinarne podejście do pozwanego materiału edukacyjnego oraz wykorzystanie naturalnych tendencji dzieci do zabawy i konstruowania. Działania realizowane będą w przyjazny i zabawny dla uczniów sposób, aby zaangażować w nie dzieci i wyzwolić w nich kreatywność, która często hamowana jest poprzez zarzuconą podstawę programową. Metoda ta pozwala łączyć wiedzę z wielu dziedzin ułatwiając tym samym poznanie dzieciom w przyjazny sposób w czasie zabawy, majsterkowania, konstruowania i projektowania zagadnień z matematyki, fizyki czy z przyrody. Ważnym elementem zajęć jest również rozwijanie pasji, praca projektowania ukierunkowana na rozwiązywanie realnych problemów a także rozwój umiejętności manualnych. Nauka programowania uczyć będzie przede wszystkim rozwiązywania problemów oraz rozwijać będzie umiejętności logicznego myślenia. Wiedza teoretyczna będzie punktem wyjścia do przygotowania prototypów urządzeń i fizycznych rozwiązań. Instruktor: Paweł Sielczak Od początku rozpoczęcia przez moje dzieci edukacji szkolnej, a więc od 2012 roku, zaangażowałem się w działania edukacyjne mające na celu rozwijanie pasji związanych z informatyka a także nauka konstruowania i majsterkowania. W swoich działaniach inspiruje się edukacja STEAM łącząca wiedzę z wielu dziedzin - ułatwiając tym samym poznanie dzieciom w przyjazny sposób w czasie zabawy, majsterkowania, konstruowania i projektowania - zagadnień z matematyki, fizyki czy z przyrody. Aktywności zakładają interdyscyplinarne podejście do pozwanego materiału edukacyjnego oraz wykorzystanie naturalnych tendencji dzieci do zabawy i konstruowania. Staram się by nadrzędna wartością działań i prowadzonych zajęć było zwiększenie wiary uczestników we własna kreatywność, umiejętność rozwiazywania problemów i wyzwań. Zachęcam uczestników zajęć do samodzielnego poszukiwania informacji i realizacji projektów w filozofii DIY - Zrób to sam a także do majsterkowania i zabawy z naukami ścisłymi. Organizowałem projekty i aktywności związane z Europejskim Tygodniem Kodowania i programem grantowym Meet and Code. (http://dzialajmy.org/meet-and-code-2017/). Stworzyłem także we współpracy z Rada rodziców, szkoła, wydawnictwami - Bibliotekę młodej programistki i młodego programisty (http://biblioteka.dzialajmy.org). Interesuje się szeroko pojętym zjawiskiem MAKER MOVEMENT i płynących stamtąd korzyściach oraz wartościach. Jestem zainteresowany możliwościami tworzenia wiedzy i rozwiązań w fablabach/makerspacach/hackerspace’ach, a także sposobami tworzenia wspólnoty wokół tych miejsc. Ważnym aspektem jest dla mnie uczenie się przez działanie oraz uczenie się przez dzielenie się wiedza. Przygotowywałem autorskie scenariusze zajęć z dziećmi i młodzieżą z wykorzystaniem elektroniki (w szczególności BBC MICRO:BIT) oraz aktywności manualnych i na ich podstawie wielokrotnie prowadziłem zajęcia w szkołach i instytucjach kultury lub prowadziłem komercyjne zajęcia.
Kiedy: |
Karolina Horoszkiewicz |
2021-08-10 11:33:18 | Bity, bajty i micro:bity | Publikacja | Karolina Horoszkiewicz |
2021-08-10 11:32:20 | Bity, bajty i micro:bity | Zapis tymczasowy
Treść (PL): Prowadzone zajęcia mają na celu rozwijanie zainteresowania aktywnego wykorzystania technologii, a także rozumienia otaczającego nas cyfrowego świata. Głównym środowiskiem wykorzystywanym na zajęciach będzie edukacyjna platforma BBC Micro:Bit (www.microbit.org) z wykorzystaniem dedykowanych rozszerzeń i elektroniki. Wszystkie propozycje zajęć realizowane będą według założeń edukacji STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts i Mathemiatics). Metoda STEAM zakłada interdyscyplinarne podejście do pozwanego materiału edukacyjnego oraz wykorzystanie naturalnych tendencji dzieci do zabawy i konstruowania. Działania realizowane będą w przyjazny i zabawny dla uczniów sposób, aby zaangażować w nie dzieci i wyzwolić w nich kreatywność, która często hamowana jest poprzez zarzuconą podstawę programową. Metoda ta pozwala łączyć wiedzę z wielu dziedzin ułatwiając tym samym poznanie dzieciom w przyjazny sposób w czasie zabawy, majsterkowania, konstruowania i projektowania zagadnień z matematyki, fizyki czy z przyrody. Ważnym elementem zajęć jest również rozwijanie pasji, praca projektowania ukierunkowana na rozwiązywanie realnych problemów a także rozwój umiejętności manualnych. Nauka programowania uczyć będzie przede wszystkim rozwiązywania problemów oraz rozwijać będzie umiejętności logicznego myślenia. Wiedza teoretyczna będzie punktem wyjścia do przygotowania prototypów urządzeń i fizycznych rozwiązań. Instruktor: Paweł Sielczak Od początku rozpoczęcia przez moje dzieci edukacji szkolnej, a więc od 2012 roku, zaangażowałem się w działania edukacyjne mające na celu rozwijanie pasji związanych z informatyka a także nauka konstruowania i majsterkowania. W swoich działaniach inspiruje się edukacja STEAM łącząca wiedzę z wielu dziedzin - ułatwiając tym samym poznanie dzieciom w przyjazny sposób w czasie zabawy, majsterkowania, konstruowania i projektowania - zagadnień z matematyki, fizyki czy z przyrody. Aktywności zakładają interdyscyplinarne podejście do pozwanego materiału edukacyjnego oraz wykorzystanie naturalnych tendencji dzieci do zabawy i konstruowania. Staram się by nadrzędna wartością działań i prowadzonych zajęć było zwiększenie wiary uczestników we własna kreatywność, umiejętność rozwiazywania problemów i wyzwań. Zachęcam uczestników zajęć do samodzielnego poszukiwania informacji i realizacji projektów w filozofii DIY - Zrób to sam a także do majsterkowania i zabawy z naukami ścisłymi. Organizowałem projekty i aktywności związane z Europejskim Tygodniem Kodowania i programem grantowym Meet and Code. (http://dzialajmy.org/meet-and-code-2017/). Stworzyłem także we współpracy z Rada rodziców, szkoła, wydawnictwami - Bibliotekę młodej programistki i młodego programisty (http://biblioteka.dzialajmy.org). Interesuje się szeroko pojętym zjawiskiem MAKER MOVEMENT i płynących stamtąd korzyściach oraz wartościach. Jestem zainteresowany możliwościami tworzenia wiedzy i rozwiązań w fablabach/makerspacach/hackerspace’ach, a także sposobami tworzenia wspólnoty wokół tych miejsc. Ważnym aspektem jest dla mnie uczenie się przez działanie oraz uczenie się przez dzielenie się wiedza. Przygotowywałem autorskie scenariusze zajęć z dziećmi i młodzieżą z wykorzystaniem elektroniki (w szczególności BBC MICRO:BIT) oraz aktywności manualnych i na ich podstawie wielokrotnie prowadziłem zajęcia w szkołach i instytucjach kultury lub prowadziłem komercyjne zajęcia.
Kiedy: |
Karolina Horoszkiewicz |
2020-09-18 09:31:57 | Bity, bajty i micro:bity | Publikacja | Karolina Horoszkiewicz |
Historia zmian strony -